søndag 6. november 2011

Hvordan går det med pelargoniene om høsten?


Når det blir kuldegrader må de inn i kjelleren, men foreløpig er de som skal overvintre flyttet inn i drivhuset.
Jeg har også flyttet inn dit, det er godt å kunne sitte i fred og ro med plantene rundt seg.

Årets overvintringsprosjekt kaller jeg for "Noas ark". Jeg har tatt to stiklinger av hver av de plantene jeg vil overvintre. Da sparer jeg plass, og jeg har ofte hatt mer hell med å overvintre stiklinger enn store planter.

Stiklingene settes i 10 x 10 potter, først på brett - senere i isoporkasser når de skal ned i kjelleren. Da har jeg lysstoffrør hengende like over kassene.

De store plantene - greier jeg heller ikke å kaste..........................
Så det kommer til å bli fullt i kjelleren denne vinteren også! ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar