lørdag 1. september 2012

Høstmarked

I dag var det marked i Hillesad. Markedet var på Reidvintunet, et nydelig bygdetun. Hovedhuset er skolen hvor Olav Duun, forfatteren, var lærer. Det er Bygdekvinnelaget som arrangerer markedet og det var mange deltakere: det ble solgt keramikk, diverse håndarbeider, honning, grønnsaker, smykker osv. De hadde utstilling av slips - og man kunne bytte til seg nye! Det var også salg av rømmegrøt, kaker, rødbetesuppe og masse annet godt. Ungene kunne ri på hest, det var diverse loddsalg, demonstrasjon av håndpressede "murstein" - byggesteiner presset sammen av jord. Hillestad har sitt eget promenadeorkester såm det var sang og musikk hele dagen.
Vi hadde utstilling og salg av pelargonier, pelargoniumkake, pelargoniumquiz, bærenett med pelargoniummotiv, såpe laget med pelargonium - og noen andre ting.
Her er noen bilder:




Hillestad Promenadeorkester.



Fantastisk grønnsak-utstilling!
Sjekk lysestakene!



En liten del av slips-utstillingen.

Flott lampe laget av Norgesglass.

Pelargoniumdamene!

Oversikt over standen vår. Jeg bak disken.


Reidvintunet ligger nydelig til, ved en liten dam.

3 kommentarer:

  1. Hei :)
    Nå har jeg planta ut primulaene jeg kjøpte hos
    deg, og Pelargonian har fått potte og står i vinduet :)
    Tusen takk for kjempegod kake! :)
    Veldig morro og komme hjem , sjekke bloggen å finne ut at du er en av de jeg følger :) og som jeg har følgt en stund. jeg viste ikke at det var du som hadde denne bloggen da jeg møtte deg på høstmarkede idag. ( litt domt egentlig)
    Klem fra Olea :)


    p.s. Kan jeg få kopiere bildene dine fra høstmarkede, og kan jeg få bruke bilde av standen deres i mitt eget blogginnlegg kanskje? (reklame ;) )

    SvarSlett
    Svar
    1. Verden er ikke stor! Dette var jo morsomt! :-)
      Og ja da, du må gjerne bruke bildene.
      Vi pleier å legge ut informasjon om arrangementer på pelargoniumnettet, så hvis du får lyst på flere pelargonier (man gjør gjerne det ;-) så vet du hvor og når det skjer.
      Eller ta kontakt med meg.
      Lykke til med pelargoniaen!

      Slett
  2. Tusen takk! :)
    jeg fikk ikke tatt noen bilder selv idag
    fordi noen( kremt kremt, meg selv)har klart
    å legge kameraet mitt på et lurt sted...
    Du skal nok ikke se bort fra at jeg kommer til
    å spørre om hjelp ang mine pelargonier senere ;)
    klem

    SvarSlett