lørdag 2. juni 2012

Nye stiklinger!

Jeg har vært på flystevne og kom hjem med pelargonium-stiklinger. Det kaller jeg et bra flystevne!

Her er de nye småplantene. Noen som jeg har hatt tidligere men som har gått ut og noen helt nye!

Sånn ser det ut i drivhuset om dagen. Ganske fullt1

Mest arter som står her.

P. laxum er en av de som blomstrer nå.

Deerwood Lavender Lad
(primærhybrid)

Lady Plymouth eller Mint Rose

P. acetosum

P. x 'Splendide'
Dette er en stikling jeg tok for et par måneder siden. Fargen på de to øverste kronbladene mye lysere enn hos morplanta.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk flotte bilder fra drivhuset ditt! Der er det lett å trives tror jeg!

    Artig med stiklingen, får ikke nok av dem! Klem

    SvarSlett
  2. Her var det mye godis!

    Spennende med Splendide'n. Jeg fikk en helt hvit blomst på min en gang, men neste var normal.

    SvarSlett