tirsdag 3. juli 2012

Sommerhage

I dag har jeg puslet rundt i hagen hele dagen. Staudene har vokst og alt er frodig. Min "hagestil" er litt rotete cottage garden-aktig.

Hagen har to plan og her står jeg oppe ved pergolaen og ser ned mot Lille Kreta
(vi kalte plassen det da ungene var små, og navnet bruker vi enda).

Jeg planter tett og trenger bare å luke en gang på forsommeren


Her står jeg midt i skråningen når jeg tar bildet. Huset bak er naboens.

Hagen ligger på toppen av raet som går gjennom Vestfold. Det vil si at bakken består av grus og stein. For hvert nytt bed eller plante har jeg gravd hull og fyllt på med matjord.  Det jeg har brukt mest penger på i hagen er faktisk jord.


Her står jeg nede i Lille Kreta og ser opp mot drivhuset og pergolaen.



Her er en liten hagegjest.
Jeg vet ikke om den er vennligsinnet eller ikke, men ryggen hadde iallfall et fint mønster.

1 kommentar:

  1. Åhh så herlige bilder fra hagen din. Frodig og sjarmerende:) Vakkert!

    SvarSlett