tirsdag 14. mai 2013

Hage med pelargonium.....

...men ikke min!
Jeg har vært en uke i Syd-Spania, og der fant jeg denne hagen:

En uteplass omkranset av blomster i sprakende farger. Mange pelargonier!

Det var en eldre mann som stelte plantene.
Han nikket når jeg spurte om jeg kunne få lov til å fotografere plantene,
men han brydde seg ikke om å være med på bildene.

Det var ganske "vanlige" pelargonier, men de var så utrolig kraftige og blomsterrike.

Det var også plassert potter og kasser og kar med blomster på bakken
rundt et stort tre som sto midt på plenen, og langs gjerdet.

Blomstertorget.
Det var skikkelig smell i fargene!
Lite bleke, nordiske pasteller...
***
En venninne vannet i drivhuset mens vi var borte,
og smått om senn bgynner det å bli fine planter der også.
 
***

2 kommentarer:

  1. Her var det frodig og fint!
    Hvis du tar en titt på bloggen min idag, så får du se en kreativ måte å dyrke fram pelargonier på :)

    SvarSlett
  2. Hei! Det er dette man drømmer om. Man blir glad når man ser dette. Anne

    SvarSlett