lørdag 28. juli 2012

Jeg nyter hage-livet!

Sommerdagene går fort.
Men innimellom kommer noen dager som bare ligger helt blanke, og i går var en sånn dag for meg. Jeg holdt på i hagen i flere timer.
Det er innfallsmetoden som rår, og jeg fikk gjort akkurat nok ;-)


På ettermiddagen satt jeg i drivhuset og leste og luktet på blomstene.
På bordet til venstre står en gammel P. sidoides. Den blomstrer for fullt, men det er ikke så lett å se på bildet. Videre står 'Alice of Vincennes', en stjernepelargon med variegerte blader 'Bob Newing', en rød zonal, dvergvoksende 'Honnestoltz' og foran i den store potte en peanøttplante. Har fått den av en plantevenninne og er veldig spent på avlingen....................
På hver side av bordet står tomatplanter 'Gardeners Delight'. Tomatene har såvidt begynt å rødme.



Frutetorumhybriden 'Honeywood Suzanne' blomstrer hele sommeren og er en av favorittene mine.Denne står inne i drivhuset. Jeg liker å ha blomster rundt meg når jeg sitter og leser.

Jeg tok en kveldsrunde i hagen og fotograferte noen av pelargoniene:

'Dronning Ingrid'

'Swainham Mellow Yellow'

'Westdale Appelblossom'

'Ivory Snow'

'Alice of Vincennes'

'Emma af Bengtsbo'

'Jays Golden Birds Egg'

'Black Country Bugle'

3 kommentarer:

  1. Honeywood Suzanna er fantastisk. Den blomstrer lenge og er lett å overvintre, gjerne i stua. Den er også lit annerledes enn mange andre peralgoniaer med sine lette stilker og blomster Jeg har en pelargonia jeg lurer på navnet på. Den ligger som innlegg på bloggen min 19. juli. Setter stor pris på en oppklaring.

    Ha en fin dag!
    Brita

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder av pelargonier! Jeg får bare lyst til å løpe ut og stelle litt med mine, som dessverre trenger litt stell snart :-) Ivory snow er en av mine favoritter :-)

    SvarSlett
  3. Så fine planter du har! Mange flotte sorter :-)
    Spennende med peanøttplanten!

    SvarSlett