onsdag 1. mai 2013

Kom mai du skjønne...............

....milde?
Ikke mildt enda, men godt i sola hvis man finner en lun krok.

Hvite perleblomster og en dobbel narciss står på trappa.
De har til nå tålt kulde, drukning og gjentatta lufteturer.
Skikkelige tøffinger!

Gravde opp noen jordskokker.

I flere år har jeg vurdert å grave opp disse. Jeg er ikke så glad i krokus.
Men på hjemmesiden til Claus Dalby så jeg et bilde med MASSE lysgule krokus...
og jeg kjenner at jeg er litt på gli til å like dem..............

Viola cornuta 'Sorbet Black Delight'
Jeg er veldig glad i små stemorsblomster, og særig de svarte!

Candy Dancer
Kom hjem med bl.a. denne etter pelargoniumtreffet på Gjennestad i helga.
Duftpelargon av graveolens-typen men med mye søtere duft enn Dr Westerlund.

Hemley
En av de gamle duftpelargonene mine.
Den har uvanlig store blomster til å være duftpelargon, og er så fin!

Stiklingene trives godt i drivhuset. Og det blir mindre og mindre plass.....
Om en måneds tid skal de ut.
 Våren er her.
Det er mai måned,
og den aller vakreste tiden på året.
Nyt dagene!
 
***

4 kommentarer:

  1. Herlige vårbilder! Ja, nå håper jeg både den vakre OG milde Mai er det vi har å se frem til, for jeg synes jo ennå nettene er veldig kjølige :-( Heldigvis har frosten forlatt oss forlengst, men noen fart på hagen er det jo fremdeles ikke... ;-)
    Ha en fin kveld.
    Stein

    SvarSlett
  2. Mai har kommet, mange vårblomster har kommet. Nå venter vi bare på litt mer mildhet. Deilige vårbilder hos deg!

    SvarSlett
  3. Så fine vårbilder:)
    Du, jeg satte jordskokk for første gang i fjor. Det som ikke ble høstet da, kan det fortsatt høstes nå etter vinteren?

    SvarSlett
  4. Å ja, den er velkommen. Så masse som skjer til deg nå.

    Hilsen Tove kristin

    SvarSlett