onsdag 1. august 2012

Roser

Jeg har bare noen få roser i hagen, men tror det kan bli flere....
Det er jo så mange fine!
Jeg trodde at roser var veldig vanskelige, men jeg har iallfall en som er helt enkel å ha med å gjøre.


Det er 'Peer Gynt'.
Jeg fikk den for mange år siden av en som ikke ville ha den mer. Ikke likte jeg roser og ikke likte jeg gult, men jeg klarer ikke å kaste planter. Så jeg plantet den, og siden har jeg bare vannet og klipt av visne blomster. Den er sunn og frisk og har blanke fine blader hele tida. Og nå liker jeg gulfargen også! Den står sammen med en gulhvit syrinhortensia, en fiolett geranium og masse grønt.


Den peneste er denne:


'Louise Odier'.
Jeg kjøpte rosen fordi den dufter nydelig og fordi jeg liker historiske roser.
Men jeg har nok plassert henne feil. Jeg plantet nemlig en italiaklematis like ved, og den holder på å kvele stakkars Louise med sin voldsomme vekst. Jeg hadde egentlig gitt opp hele rosedamen, men nå kommer det krypende fram noen greiner med nydelige roser!
Jeg må gjøre noe med den "samplantingen".....

Jeg deltar med 'Louise Odier' på moseplassens samling av vakre roser.

2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder hos deg! Lekre roser
    med fantastiske farger. Det er et
    privilegium å kunne leve med og i en
    hage, tenk alt det tilfører oss!

    SvarSlett
  2. hehe, jeg flira litt nå. Jeg har vel heller ikke akkurat varmgule roser øverst på ønskelisten, men jeg varmes stadig opp.

    Veldig hyggelig at du er med og deler roser!

    SvarSlett